Šance, že by se na chátrající trať číslo 132 mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova vrátily vlaky, jak to plánuje soukromý dopravce KTP Rail, je velmi malá. I když mu dal Drážní úřad za pravdu, že Správa železnic je povinná mu provoz na trati umožnit, ta se zatím k žádným opravám a zprovoznění nechystá.

Sám však nyní připouští, že situace ohledně návratu vlaků na trať, kde se částečně proháněly naposledy v roce 2015, není růžová.

„Správa železnic s námi nekomunikuje a nemáme od ní ani žádnou oficiální zprávu. Počkáme do konce března, a pokud se do té doby nezačne nic dít, obrátíme se na Evropskou železniční agenturu (ERA). Ta může celou věc nechat prošetřit,“ nastínil Kugler další možné plány.

Společnost podle něj nechce sahat k unáhleným krokům a ráda by se s vlastníkem trati, který opravu odmítá kvůli vysokým nákladům a nerentabilitě, dohodla.

Výluka na trati je nezákonná, říká Jaroslav Kugler z KPT Rail

Tím spíše, když jí dal za pravdu i Drážní úřad České republiky. Ten v lednu vydal stanovisko, podle kterého je Správa železnic povinná pustit na trať soukromého dopravce, pokud projeví zájem provozovat tam dopravu.

„Od začátku tvrdíme, že výluka na trati je nezákonná, a Drážní úřad to potvrdil. Od té doby ale v této věci bohužel nijak nekoná a nevyměřil vlastníkovi ani žádnou pokutu. Je ticho po pěšině, protože se tam všichni znají a vzájemně se kryjí,“ podotkl Kugler.

KPT Rail má podle něj ještě šanci bránit se soudně, k této alternativě ale zatím přistoupit nechce. „Pořád si myslíme, že je na Správě železnic dost lidí, kteří mají o zachování trati zájem, ale jen se o tom bojí mluvit a čekají, co se bude dít. Uvidíme na konci března,“ nechtěl Kugler předjímat.

Za zachování jednokolejné trati spojující obce na krušnohorském úbočí od Děčína až po Oldřichov bojuje i spolek Záhada lokálek. Ten v minulých dnech na webu spustil petici na podporu dráhy, kterou už podepsaly stovky lidí.

„Tuto snahu samozřejmě vítáme a jsme rádi, že se k petici připojila i spousta měst ležících na dráze. Alespoň tím vyvrátíme nesmyslný argument Správy železnic, že tam tu trať nikdo nechce,“ zmínil Kugler.