Silničáři začínají opravovat část nedokončeného dálničního obchvatu Otrokovic a jeho sjezdy do města. Jde o první sjezdy do Otrokovic ve směru od Hulína, které budou postupně úplně uzavřené. Práce potrvají do konce května.

Na dálnici D55 bude provoz omezený vždy do jednoho pruhu v každém směru. „Dopravní provoz je vzhledem k současné situaci slabší, ale v dopravních špičkách mohou potíže nastat,“ připustil šéf Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Řidiči se mohou opravovanému místu dálnice D55 vyhnout tak, že pojedou z Hulína po silnici I. třídy.

Neměli by však jezdit přes centrum Otrokovic, pokud městem budou jen projíždět, ale po objízdné trase kolem místní části Baťov a firmy Continental Barum po Objízdné ulici, což platí především pro kamiony.

Pneumatikárna by kvůli boji s koronavirem neměla vyrábět nejméně do půlky dubna, takže provoz alespoň nějakou dobu nemusí být přehuštěný. Případně mohou opravovaným úsekem dálnice motoristé projet a sjet až u příjezdu do Zlína.

Po obchvatu projede za běžného režimu zhruba 10 tisíc aut denně, v současné době to je však méně.

„Kvůli tomu, že jsme paralyzovaní koronavirem, dopravní provoz poklesl, což nám trochu hraje do noty. Pokud bude stav nouze trvat, nebudou problémy tak velké, ale ve špičkách můžeme v centru města očekávat zácpy. Nic s tím nenaděláme, budeme to muset přečkat,“ zmínila starostka Otrokovic Hana Večerková.

Silničáři začnou přípravnými pracemi, kdy budou odstraňovat středová svodidla a instalovat přenosné dopravní značení. Po tuto dobu bude volný jeden krajní jízdní pruh v každém směru a bude snížená rychlost.

Po Velikonocích pak začnou opravy povrchu D55, při nichž se nejprve uzavře celá polovina dálnice (nejdříve ta levá ve směru od Hulína) a auta pojedou po opačné půlce, vždy jedním pruhem v každém směru.

To bude trvat zhruba dva týdny, stejnou dobu pak zabere rekonstrukce druhé poloviny dálnice.

Během této doby bude uzavřený vždycky sjezd na té straně dálnice, která se bude opravovat. Řidiči by měli sledovat dopravní značení.

„Celkem půjde o přibližně 800 metrů dlouhý úsek dálnice, která měla povrch už hodně poškozený. U odbočení na výjezd z dálnice jsou vyjeté koleje a jen provizorně vyspravené výtluky. Je tam teď kvůli tomu i snížená rychlost,“ poznamenal Chudárek.

Obchvat slouží od roku 2006

Silničáři zprovoznili první polovinu obchvatu v roce 2006. Podle Chudárka by povrch vozovky měl vydržet vždy zhruba deset let, přičemž záleží na hustotě provozu. Části obchvatu prošly opravou v letech 2017 a 2016, ale nikoliv tento úsek, který podle silničářů tehdy ještě nebyl v tak špatném stavu.

Současná rekonstrukce vyjde na 20 milionů korun. Pokud nebudou následující dva měsíce příliš deštivé, měla by být hotová do konce května.

Silničáři také dostavují druhou část obchvatu města, i když se práce kvůli vyhlášení stavu nouze na pár týdnů téměř zastavily. Podle plánovaného časového harmonogramu by se po něm mělo jezdit od podzimu příštího roku, což Otrokovicím výrazně ulehčí.

Zejména tamější kvítkovické křižovatce, která ve špičkách velké množství aut nezvládá pojmout. Jednodušší cestování to bude znamenat i pro motoristy, kteří městem jenom projíždějí.