Jednání o úpravách křižovatky před Havířovem ve směru od Ostravy skončilo kompromisem. Zatímco Ředitelství silnic a dálnic kvůli častým tragickým nehodám navrhovalo zákaz všech odbočení vlevo, město se takového řešení obávalo kvůli možnému zahlcení blízké velké okružní křižovatky.

Křižovatka tvoří jednu z klíčových dopravních staveb ve městě. O věci dokonce rozhodoval soud, který dal za pravdu městu, řešení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zase upřednostňovala Policie České republiky. 

Poslední březnové jednání obou stran nakonec skončilo dohodou. „Budou provedena všechna projektovaná opatření, jen s tím rozdílem, že ve směru od Ostravy dojde k zachování levého odbočení na Šumbark. ŘSD nyní stáhne předešlou žádost z krajského úřadu a upraví ji podle dohody,“ nastínila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že poté ŘSD opětovně zažádá o takzvané vydání opatření.

Další levá odbočení, například ze Šumbarku do Havířova, už budou zakázána. „Nyní o konečné podobě dopravních opatření jednáme například s Policií ČR,“ sdělil náměstek havířovského primátora Bohuslav Niemiec.

Upozornil ještě na jednu změnu. V úseku od Havířova bude měřit rychlost radar. Často se totiž stávalo, že vozidlo nestačilo odbočit, protože do něj narazil příliš rychle jedoucí vůz. Následky byly závažné.

Radar byl na místě už v únoru a v březnu. „To však bylo jen kvůli údajům o četnosti průjezdů a rychlosti vozidel,“ podotkl Niemiec.

Výsledky potvrdily to, co všichni tušili. „Zhruba tři čtvrtiny vozů tam nedodržely předepsanou padesátku. Nový radar tak už nebude informativní, v případě překročení rychlosti bude viník postihován,“ předestřel náměstek a dodal, že pod hrozbou trestu rychle jedoucích vozidel snad výrazně ubude.

Kdy přesně se nové úpravy objeví, není zatím jasné, podle náměstka Niemiece záleží na tom, jestli konečná jednání budou bezproblémová. „Rozhodně chceme, aby se nová opatření objevila ještě letos,“ konstatoval.