Pražští radní schválili tramvajové propojení Podbaby s Bohnicemi přes nový most v Troji. Před tím však jako dočasné řešení vznikne lanovka s obdobnou trasou, která má před dokončením tramvaje zajistit přímé spojení mezi Prahou 6 a 8.

I když jsou Bohnice vzdušnou čarou od Prahy 6 nedaleko, neexistuje mezi nimi přímé spojení. V současnosti podle schváleného materiálu většina lidí jezdí metrem přes centrum, což je podle vedení města nepohodlné a zatěžuje to dopravní systém.

Dlouhodobě se proto plánuje propojení obou městských částí tramvajovou tratí, které je spojeno s rozvojem tramvajové sítě na obou stranách Vltavy.

Při stavbě nového mostu přes Vltavu by bylo nutné prorazit téměř kilometrový tunel skálou mezi Trojou a Bohnicemi, jde tak o složitý projekt. Plán stavby byl rozdělen do několika etap, tunel by měl vzniknout jako poslední po roce 2030.

Před stavbou samotné trati mezi Bohnicemi a Podbabou by měl dopravní podnik vybudovat také tramvajové trati napojující bohnické sídliště na metro v Kobylisích a spojující Podbabu a metro Dejvická se Suchdolem, kam dojíždí velké množství studentů České zemědělské univerzity.

S ohledem na předpokládanou délku budování všech tras chce magistrát jako dočasné řešení postavit lanovku, která může být podle materiálu hotova do pěti let. K projektu lanovky již bylo zahájeno posouzení jeho vlivu na životní prostředí (EIA).

Podle dokumentace pro EIA má trasa lanovky vést od terminálu veřejné dopravy v Podbabě přes řeku a Císařský ostrov k zastávce v Troji, která bude umístěna vedle areálu zoologické zahrady. Poté bude následovat stoupání do Bohnic ke stanici u obchodního centra Krakov. Cesta z Bohnic do Dejvic by se lanovkou měla zkrátit skoro o půl hodiny. Klimatizované kabiny by měla nést tři lana na pěti ocelových sloupech s betonovými základy ve výšce mezi 25 a 44 metry.

Vizualizace lanovky z Podbaby do Bohnic | foto: Vizualizace: Ing. arch. Václav Brejška

I když jsou Bohnice vzdušnou čarou od Prahy 6 nedaleko, neexistuje mezi nimi přímé spojení. V současnosti podle schváleného materiálu většina lidí jezdí metrem přes centrum, což je podle vedení města nepohodlné a zatěžuje to dopravní systém.

Dlouhodobě se proto plánuje propojení obou městských částí tramvajovou tratí, které je spojeno s rozvojem tramvajové sítě na obou stranách Vltavy.

6 fotografií

Při stavbě nového mostu přes Vltavu by bylo nutné prorazit téměř kilometrový tunel skálou mezi Trojou a Bohnicemi, jde tak o složitý projekt. Plán stavby byl rozdělen do několika etap, tunel by měl vzniknout jako poslední po roce 2030.

Před stavbou samotné trati mezi Bohnicemi a Podbabou by měl dopravní podnik vybudovat také tramvajové trati napojující bohnické sídliště na metro v Kobylisích a spojující Podbabu a metro Dejvická se Suchdolem, kam dojíždí velké množství studentů České zemědělské univerzity.

S ohledem na předpokládanou délku budování všech tras chce magistrát jako dočasné řešení postavit lanovku, která může být podle materiálu hotova do pěti let. K projektu lanovky již bylo zahájeno posouzení jeho vlivu na životní prostředí (EIA). zavřít ×