Dvaapadesát týdnů mají stavbaři na demolici stávajícího Dvorského mostu přes řeku Ohři v Karlových Varech a výstavbu nového. Ten by se měl v plné kráse zaskvět do konce letošního roku. Stavba ve Dvorech začíná 8. března, stávající konstrukce se pro dopravu uzavře o týden později.

Dvorský most přes řeku Ohři v Karlových Varech spojuje ulici Kpt. Jaroše s...

Dvorský most přes řeku Ohři v Karlových Varech spojuje ulici Kpt. Jaroše s ulicemi Západní a Plzeňská.

„Výsledný projekt zhotovitele Eurovia nabízí cenu 125 milionů korun bez DPH, čas uvedení stavby do provozu 38 týdnů od písemné výzvy k zahájení prací a celkový čas od předání stavby do dokončení díla 52 týdnů,“ řekl k výsledkům výběrového řízení na zhotovitele nového mostu mluvčí karlovarského magistrátu Jan Kopál.

Společnost Eurovia má zkušenosti z další podobné akce v Karlových Varech. Stavěla totiž Doubský most, otevřený byl v prosinci roku 2019. 

Stejný bude i mechanismus celého projektu. I ten ve Dvorech, který je investicí města, totiž počítá s použitím takzvaného žlutého Fidicu. To v praxi znamená, že dodavatel díla vypracuje projekt, zařídí si veškerá možná povolení a stavbu zrealizuje.

Doprava na Dvorském mostě na dlouhou dobu utichne 15. března. „Objízdné trasy povedou přes mosty v Tuhnicích a Doubí,“ konstatoval náměstek primátorky města Petr Bursík. 

Pěší se ovšem nemusejí obávat, že by museli zavřený most složitě obcházet. K dispozici budou mít provizorní lávku v jeho těsném sousedství. Ten stávající odborníci zdemolují v okamžiku, kdy to dovolí Povodí Ohře.

Předpokladem je, že demoliční práce začnou v dubnu. Záležet ovšem bude na stavu hladiny řeky. Základy nového mostu by pak měli stavbaři začít budovat v květnu.

Náměstek Bursík připustil, že se stavba nového mostu dotkne cyklistů a částečně i vodáků. Po dobu prací totiž bude zcela uzavřená cyklostezka vedoucí pod mostem. „Zhotovitel však zajistí bezpečnou náhradní trasu,“ ubezpečil náměstek. Vodáků se pak stavba dotkne pouze v době demolice a v září při osazování nosníků.

Nový most bude třípolový, vyrobený z ocelových nosníků spřažených železobetonovou deskou. Délka dvou polí bude 29,5 metru, třetí bude podle projektu o půl metru delší. 

„Celková délka je 100,5 metru, šířka 13,85 metru. Šířka komunikace je osm metrů a chodníků 2,25 a 1,5 metru. Založení mostu je částečně hlubinné na velkoprůměrových pilotech,“ dodal k technickým parametrům stavby mluvčí karlovarského magistrátu Jan Kopál.