Ústecký kraj se vrátil k přípravě stavby druhé části obchvatu Litoměřic. Plánovaný úsek má vést z části Pokratice, přes Cháberův most a dále k průmyslové zóně Prosmyky. Odvést by měl dopravu mimo přetíženou ulici Na Valech v centru města.

ilustrační snímek

Průtah nyní vede středem města, což negativně ovlivňuje životní prostředí a dopravně-bezpečnostní situaci. Tranzit na Prahu by tak už nejezdil přes starý Tyršův most.

„Chceme pokračovat v projektování této akce, kraj i Litoměřice na to vynaložily poměrně vysoké prostředky, například zhruba 20 milionů korun na výkupy pozemků. Považuji za důležité, aby to bylo doprojektováno,“ uvedl radní pro investice Tomáš Rieger (ODS) na posledním jednání krajského zastupitelstva, kde byl schválen investiční záměr.

Záměr kraje však může narazit na nedostatek peněz. „Při dnešních cenách jde zhruba o 435 milionů korun. Věříme, že se finance podaří zajistit například ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo evropských dotací,“ sdělil Rieger.

Pro Litoměřice je obchvat velmi důležitý, půjde totiž o nejkratší spojku na dálnici D8, která bude vedena mimo město. „Jde nám o pokračování v přípravě a dotažení ke stavebnímu povolení,“ podotkl litoměřický místostarosta Karel Krejza (ODS).

Obchvat odkloní dopravu mimo město na dálnici D8 nebo na Ústí nad Labem, v budoucnu je také v plánu vybudovat jeho další část, která auta odvede na Českou Lípu.

První část obchvatu byla otevřena v roce 2008, vede z přivaděče dálnice D8 přes Mlékojedy, o rok později začali řidiči využívat most generála Chábery.