Pražský magistrát vypsal tendr na firmu, která vyprojektuje tunel v Hloubětíně pod Kbelskou ulicí mezi křižovatkami s Poděbradskou a Kolbenovou. Náklady na projektovou dokumentaci jsou předběžně 320 milionů korun. Tunel má zlepšit průjezdnost oblasti, první řidiče přivítá v roce 2029.

Vizualizace ulice Kbelská nad Hloubětínským tunelem

Vizualizace ulice Kbelská nad Hloubětínským tunelem 

Náklady na stavbu samotného tunelu jsou odhadnuty na 5,7 miliardy korun bez DPH.

V úseku tzv. Průmyslového polookruhu, kde se nachází dvě přetížené křižovatky, denně projedou desítky tisíc aut. Po dokončení stavebních prací v roce 2029 bude doprava převedena pod zem.

„Tunel Hloubětín a zkapacitnění křižovatek Průmyslové s Kbelskou a Poděbradskou i Kbelské s Kolbenovou je jeden z nejdůležitějších souborů staveb, který se nám do konce dekády podaří postavit. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až na 150 procent,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr.

Nový tunel nemá ulevit pouze řidičům, kteří oblastí snáz projedou, ale zlepší situaci na povrchu, kde vzniknou nová stromořadí, rekreační plochy a cesty pro pěší a cyklisty. Samotný tunel bude měřit zhruba 670 metrů.

Ještě před stavbou tunelu nyní město rekonstruuje zmíněné křižovatky, což zvýší bezpečnost chodců a plynulost dopravy. Silničáři mimo jiné obnoví semafory, přeloženy budou některé sloupy veřejného osvětlení a trakční sloupy. Přechody pro chodce a takzvaná místa pro přecházení budou bezbariérové.

Práce začaly v pondělí a potrvají do 4. září. Průjezd křižovatkou je částečně omezen podle aktuálně prováděných prací.