Na jaře bude zhruba měsíc zavřená silnice I/19 u Letů na Písecku kvůli stavbě v okolí křižovatky v Letech. V místě budují firmy nový úsek dálnice D4. Provoz mezi Lety a Orlíkem povede po objížďkách.

Silnice I/19 u Letů protíná hlavní tah I/4 vedoucí z Prahy přes Písek do Českých Budějovic. Kvůli vysoké hustotě provozu v místě lze očekávat dopravní komplikace.

„Silnice I/19 na Lety a Orlík bude zavřená zhruba měsíc, mezi dubnem a květnem. V trase, kde se plánuje dálnice, budou okolo doprovodné silnice. Budou se dělat dva kruhové objezdy a mimoúrovňová křižovatka,“ řekl Adam Koloušek z českobudějovické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Uzavírka souvisí se stavbou úseku budoucí dálnice Lety – Čimelice dlouhého 2,5 kilometru. V jeho trase počítá plán s mimoúrovňovým křížením se silnicí I/19, pomocí mostu. Vznikne mimoúrovňová křižovatka propojující silnici I/19 s navrhovanou dálnicí D4. Vyplývá to z informací silničářů.

Při jarní uzavírce I/19 povede zřejmě jedna objízdná trasa směrem na Kožlí a Zalužany, druhá na Mirotice přes Zvíkovské Podhradí, řekl serveru JCTeď.cz starosta Kostelce nad Vltavou Petr Kříž (Kostelecko).

Dostavba 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem začala v červnu 2021. Zatím je hotová víc než třetina prací. Nový úsek D4 buduje konsorcium DIVia, jež tvoří firmy Vinci a Meridiam. Via Salis je dceřiná společnost firmy Vinci. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit.

Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy korun. Jde o první stavbu dálnice formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru, takzvanou PPP (Public Private Partnership) v České republice. Náklady budou téměř deset miliard korun bez DPH. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí. V provozu má být celá D4 v prosinci 2024.