Nedávno otevřená lávka pro pěší a cyklisty přes Labe v Hradci Králové může klouzat. Technické služby na ni v úterý dočasně daly informační cedule s nápisem „Pozor kluzký povrch“, což vzbudilo pozdvižení na sociálních sítích. Cedule vydržely jen den, než radnice zjistila, jak lávku za 175 milionů v zimě ošetřovat.

Uklouznutí na lávce z betonu a oceli, již Hradec otevřel 2. března, může hrozit při námraze i po dešti.

„Jako každý jiný povrch je i povrch lávky po dešti více kluzký a je třeba při chůzi či jízdě dávat pozor,“ uvedl náměstek primátorky pro investice Lukáš Řádek (TOP 09).

Radnice proto v minulých dnech řešila, jak má povrch lávky správně ošetřovat.

„Město si od projektanta vyžádalo doplnění k plánu údržby, ve kterém jsou uvedeny vhodné posypové materiály pro zimní údržbu. Z doplnění vyplývá, že ideálním materiálem je speciální frakce (umělého kameniva) keramzitu. Doplňkově je ale možné použít i posypovou sůl,“ uvedla mluvčí radnice Kateřina Rohlíčková.

Doplnila, že plán údržby získala radnice v pondělí večer, během úterka pak Technické služby sháněly potřebný posyp a mezitím v úterý provizorně osadily varovné cedule.

Ty však budily posměch, protože se v nich objevilo nesprávně napsané slovo „kluzký“, což pak pracovníci tvořivě opravili odlepením přebytečného písmenka „s“.

Šaráda s lávkou přes Labe v @hkcity pokračuje! Město reaguje na první zkušenosti s náledím a kluzkým povrchem na lávce instalací varovné tabule!!! Nechtěl jsem tomu věřit. Opravdu tam stojí. Nejdřív s gramatickou chybou, nově s nápisem opraveným.

Ve čtvrtek ráno, kdy v Hradci bylo mrazivo a mlha, Technické služby lávku poprvé posypaly doporučeným keramzitem. Na okrajích lávky, kde posyp nebyl, však beton neklouzal, zjistila redaktorka MF DNES.ADVERTISING

„Sleduji tu kauzu s klouzavou lávkou, ale myslím, že někdo dělá z komára velblouda. Chodím tu často, zatím jsem si ničeho takového nevšiml, ale je fakt, že až dnes bylo chladněji a námraza se mohla udělat. Jsem rád, že tu lávka je, protože přecházet řeku přes sousední most s auty, když jdete s dětmi nebo kočárkem, je hrozné. Ale lávka je předražená, s tím souhlasím,“ všímá si třicátník David, který bydlí nedaleko.

Lávka má neobvyklou konstrukci, což bylo podle radnice i důvodem její vysoké ceny. Lávku tvoří nosná lana, ocelová žebrová konstrukce a 39 kusů subtilních segmentů tenké mostovky, které jsou vyrobené ze speciálního vysokopevnostního betonu.

Hradec si od lávky slibuje oživení zóny Aldis a Smetanova nábřeží a jejich propojení s centrem města. V lokalitě Aldis stojí například stejnojmenné kongresové centrum, regionální centrála ČSOB nebo loni otevřený kongresový hotel Aldis. Lávka také přinese bezpečné spojení mezi centrem města a Šimkovými sady.