GROHE se jako jeden z padesáti lídrů v oblasti udržitelnosti a klimatu stal vítězem německé ceny za udržitelný rozvoj German Sustainability Award 2021. Voda jako zdroj života, požitku i zábavy se stala významnou inspirací celého produktového portfolia společnosti. Všechny její produkty jsou založeny na čtyřech klíčových hodnotách: kvalitě, technologii, designu a udržitelnosti. Pomocí moderních technologií GROHE lze ušetřit až 50% vody, a to jednoduše a bez omezování.

Společnost GROHE je jako součást globální iniciativy hnací silou transformace udržitelnosti založené na 17 cílech udržitelného rozvoje OSN. Ocenění German Sustainability Award 2021 je oceněním závazku společnosti GROHE k účinnému využívání zdrojů v rámci hodnotového řetězce a produktového portfolia. Prémiový výrobce sanitárních produktů navíc zdůrazňuje, že udržitelnost musí být chápána jako kontinuální, nekonečná cesta.

Od dubna 2020 je GROHE jedním z prvních předních výrobců v sanitárním průmyslu, jehož výroba je uhlíkově neutrální.

Od dubna 2020 je GROHE jedním z prvních předních výrobců v sanitárním průmyslu, jehož výroba je uhlíkově neutrální.

Ve společnosti GROHE máme jednoduchou a účinnou mentalitu: Nemluvíme o věcech, děláme je,“ popisuje Thomas Fuhr, lídr společnosti LIXIL International a výkonný ředitel GROHE AG, způsob implementace udržitelnosti a jejího převedení do konkrétních akcí ve společnosti GROHE. Tento krátký dokument je součástí celosvětové iniciativy pro udržitelnost a ochranu klimatu od „50 lídrů v oblasti udržitelnosti a klimatu“, jejíž součástí je společnost GROHE společně se 49 dalšími mezinárodními společnostmi. Jako průkopníci ve svých odvětvích demonstrovaly tyto společnosti, jak se aktivně angažují za udržitelnou budoucnost založenou na 17 cílech udržitelného rozvoje (SDGs)1 Organizace spojených národů, a tím inspirovaly ostatní, aby se řídili jejich příkladem. Značka GROHE také využívá milníky ze svého dvacetiletého závazku k udržitelnosti, aby ilustrovala inovativní přístupy k tomu, jak učinit udržitelnost jádrem svých obchodních aktivit a jak tuto transformaci vnímá jako ekonomickou příležitost. Skutečnost, že společnost GROHE takto efektivně přispívá do celého hodnotového řetězce a navíc umožňuje spotřebitelům žít ekologicky, přispěla k zisku ocenění značky v oblasti transformace využití přírodních zdrojů, které uděluje porota německé ceny za udržitelný rozvoj German Sustainibility Award.

GROHE implementuje udržitelnost ve všech oblastech. Všechno to začíná vývojem produktů, který kombinuje ekologický přístup s požitky.

GROHE implementuje udržitelnost ve všech oblastech. Všechno to začíná vývojem produktů, který kombinuje ekologický přístup s požitky.

V zákulisí řízení udržitelnosti společnosti GROHE

Základem všech závazků v oblasti udržitelnosti je především odvaha „proniknout na novou půdu“. Zásadní změny, například změny iniciované GROHE v posledních 20 letech, lze uskutečnit jen za předpokladu, že se jejich iniciátor nebojí výzev, a lze jich dosáhnout pouze společně:

GROHE implementuje udržitelnost ve všech oblastech. Všechno to začíná vývojem produktů, který kombinuje ekologický (Eco) přístup s požitkem (Joy) prostřednictvím technologií, jako je právě EcoJoy: spotřeba vody se snižuje až o polovinu, zatímco úroveň komfortu zůstává stejná. Vývojové centrum v Hemeru se 160 zaměstnanci průběžně zkoumá a vyvíjí nové inovace a přístupy, aby v budoucnu vytvořilo ještě ekologičtější produkty a řešení. Spotřebitelé tak mohou učinit svůj každodenní život co nejekologičtějším.

V rámci tzv. iniciativy Less Plastic již bylo ušetřeno 23,5 milionu plastových obalových materiálů, což je první milník společnosti GROHE na cestě k úplnému zákazu používání plastových materiálů v obalech.

V rámci tzv. iniciativy Less Plastic již bylo ušetřeno 23,5 milionu plastových obalových materiálů, což je první milník společnosti GROHE na cestě k úplnému zákazu používání plastových materiálů v obalech.

Společnost GROHE se zaměřuje nejen na používání výrobků šetřících vodu a energii, ale z hlediska udržitelnosti je neustále optimalizována i jejich výroba. Od dubna 2020 je GROHE jedním z prvních předních výrobců v sanitárním průmyslu, jehož výroba je uhlíkově neutrální. S mírou recyklace vyšší než 90 procent téměř naplňuje definici oběhového hospodářství. Iniciativy jako „Less Plastic“ přispívají zejména k zachování zdrojů a předcházení vzniku odpadu. V rámci této iniciativy již bylo ušetřeno 23,5 milionu plastových obalových materiálů, což je první milník na cestě k úplnému zákazu používání plastových materiálů v obalech našich výrobků do března 2021. Boj proti celosvětovému problému plastového odpadu navíc doplňuje GROHE Blue. Revoluční kuchyňský systém, finalista soutěže German Sustainability Award Design 2021, nabízí chlazenou, filtrovanou a v případě potřeby sycenou vodu přímo z kuchyňské baterie, díky čemuž jsou plastové lahve s vodou zcela nadbytečné.

GROHE EcoJoy

Technologie GROHE EcoJoy patří mezi standardní výbavu většiny vodovodních baterií a sprch produktového portfolia GROHE. Minimalizuje spotřebu a maximalizuje pohodlí. Všechny výrobky označené jako GROHE EcoJoy jsou systematicky navrženy pro úsporu vody a energie. Tato technologie provzdušní a následně sníží průtok vody, ale zachová pocit jako při plném průtoku. Tímto způsobem je možné docílit snížení průtoku až o 50%. Technologie na úsporu vody, nabízejí dokonalý požitek z vody bez snížení komfortu při používání. Snížení spotřeby vody a energie jde ruku v ruce s pohodlím a atraktivním designem.

Díky technologiím jako je EcoJoy se spotřeba vody snižuje až o polovinu, zatímco úroveň komfortu zůstává stejná.

Díky technologiím jako je EcoJoy se spotřeba vody snižuje až o polovinu, zatímco úroveň komfortu zůstává stejná.

GROHE SilkMove ES

GROHE SilkMove ES nabízí nejen jedinečně hladké ovládání, ale také podporuje zodpovědné zacházení s energií. V režimu studené vody na středové pozici páky se technologie ES probudí k životu. Tím se eliminuje otevření baterie v poloze, kdy dochází k smíšení horké a studené vody. Energie se šetrí tak, že se předchází zbytečnému ohřívání vody při každodenním používání, jako je čištění zubů nebo mytí rukou. Jakmile potřebuje uživatel horkou vodu, široký, 90stupňový úhel otáčení páky nalevo od středové pozice mu umožní přesně ovládat proud vody. Nad teplotou a objemem má tak úplnou kontrolu. Technologie GROHE SilkMove ES je harmonickým skloubením designu a technologie. Zprostředkovává lepší zážitek z vody, zatímco klade důraz na odpovědné zacházení s cennými přírodními zdroji a energiemi.

Přestože jsme v posledních letech dosáhli velkého úspěchu, uvědomujeme si, že musíme nadále posilovat svůj závazek, abychom udržitelným způsobem utvářeli budoucnost vody. Udržitelnost je pro nás nepřetržitou cestou, po které musíme jít pořád dále. Jsem hrdý na to, že to děláme jako tým, a že každý jednotlivec v GROHE přispívá svým dílem. Pouze takto můžeme vydláždit cestu k udržitelné ekonomice, čelit globálním výzvám a zlepšit kvalitu života všech,“ uvedl Fuhr.

1 Strategie udržitelného rozvoje společnosti GROHE je založena na cílech udržitelného rozvoje OSN. Celkem 17 cílů udržitelného rozvoje je součástí „Agendy pro udržitelný rozvoj 2030“, kterou v roce 2015 přijaly všechny členské státy Organizace spojených národů. Zahrnují konkrétní cíle týkající se naléhavých výzev, jako je pokrok v oblasti změny klimatu, rostoucí sociální nerovnost nebo znečištění vody, které je třeba řešit.