Havarijní nadjezd nad dálnicí D2 mezi Podivínem a Velkými Bílovicemi má opravit Ředitelství silnic a dálnic, tedy stát. Tak to alespoň vyplývá z rozhodnutí stavebního úřadu v Břeclavi. Silničáři se však brání, že most není jejich.

Z mostu, který používají hlavně cyklisté a místní lidé, hrozí odpadávání kusů betonu na dálnici. V ohrožení jsou tak auta, která po D2 projíždí. 

Od doby, kdy se prokázal havarijní stav stavby, se ale vedou spory o to, v čím je vlastnictví a kdo je tedy zodpovědný za opravu, případně demolici. Právě to teď verdikt úřadu rozhodl.

„Nutné zabezpečovací práce musí být provedeny bezodkladně,“ uvedl Petr Morc, vedoucí správního odboru Městského úřadu v Břeclavi. 

Jako vlastníka úřad určil stát, zastoupený ministerstvem dopravy, potažmo Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). „Vlastník byl ‚určen‘ na základě podkladů a správní úvahy správního orgánu,“ komentoval Morc rozhodnutí.

Silničáři s rozhodnutím úřadu nesouhlasí

Verdikt ovšem dosud nenabyl právní moci.  Ředitelství silnic a dálnic se proti němu totiž už odvolalo.

„Stavební úřad v Břeclavi se ve svém rozhodnutí vůbec nezabýval otázkou vlastnického práva k mostu a neodůvodnil, proč je dle něho vlastníkem ŘSD,“ uvedl mluvčí státní organizace Jan Studecký. 

Ředitelství stále trvá na tom, že k mostu nemá právní vztah, a nemůže tak na něm provádět žádné stavební úpravy. Zároveň ale nemůže pasivně přihlížet, jak se stav mostu zhoršuje a stává se nebezpečným. I proto zaslalo na stavební úřad v Břeclavi podnět k vydání o odstranění stavby, což celý spor o vlastnictví rozpoutalo.

Most u Podivína přitom není jediným takto problematickým. Ve špatném stavu je i nadjezd u Velkých Němčic, který je ve vlastnictví obce. Převzala ho od Ředitelství dálnic, tedy předchůdce současného správce komunikací.

I tento most by potřeboval opravu, k níž se nikdo nemá. Vše zatím končí přetahovanou mezi silničáři, obcí a hustopečským stavebním úřadem, ke kterému ŘSD rovněž poslalo podnět k vydání rozhodnutí o odstranění stavby.