Zrychlení vlaků mezi Prahou a Ostravou i severní a jižní Moravou přinese další etapa velké rekonstrukce a modernizace přerovského železničního uzlu. Po samotné železniční stanici nyní dojde na nedalekou výhybnu Dluhonice a přilehlé úseky tratě.

V úterý slavnostně zahájená stavba navazuje na již dříve provedené modernizace traťových úseků z Přerova do Hranic a do Olomouce i na dokončenou první etapu přestavby přerovského železničního uzlu. „Nyní přijde na řadu takzvaný triangl, na kterém je také výhybna Dluhonice. Kromě zlepšení jízdního komfortu dojde i ke zvýšení traťové rychlosti a tomu odpovídajícímu zkrácení jízdních dob. Zlepší se i napojení Dluhonické spojky, které bude odpovídat současnému pravostrannému provozu,“ popsal Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic (dříve Správa železniční dopravní cesty – pozn. red.). V rámci prací za 3,79 miliardy korun bez DPH, který spolufinancuje Evropská unie, se konsorcium firem Eurovia CS, Subterra, Strabag Rail a GJW Praha pustí mimo jiné do rekonstrukce železničního spodku a svršku, stejně jako železničních mostů a propustků. Opravy a úpravy se budou týkat také zabezpečovacích a komunikačních systémů, trakčního vedení a dalších elektrických zařízení včetně osvětlení výhybny v Dluhonicích, kde rovněž vznikne nová technologická budova na místě stávající provozní budovy. Výhybna, která začne být nově ovládána dálkově z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově, bude mít po dokončení prací v závěru příštího roku celkem sedm dopravních kolejí, přičemž rychlost vlaků jedoucích v přímém směru se zde zvýší až na 130 kilometrů v hodině, na okolních úsecích tratě pak bude maximální rychlost ještě o 30 kilometrů za hodinu vyšší. Komě toho dojde na zrušení několika železničních přejezdů, místo kterých vznikne jeden nový silniční nadjezd, k němuž bude vybudovaná přeložka silnice, a dvě lávky pro pěší. Další už existující tři nadjezdy čeká přestavba nebo menší úpravy. Kromě toho přibudou protihlukové stěny, které mají výrazně snížit hladinu hluku v Přerově místní části Dluhonice Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/prerov-rekonstrukce-zeleznicniho-uzlu-opravy-trat-vyhybna-dluhonice-zrychleni-vlaku.A200128_155241_olomouc-zpravy_stk