Až do poloviny května platí před brněnským hlavním nádražím výrazná omezení, která se dotknou pěších i automobilové dopravy. Týkají se chystaného přerodu prostoru přednádraží v pěší zónu. Od středy tady bude uzavřený průchod kolem nákupního centra Letmo k Masarykově ulici i průjezd v sousedním silničním pruhu.

Změť pěších, aut a tramvají. Tak to vypadá před hlavním vlakovým nádražím v Brně, a nejen proto mnozí lidé často toto místo označují za jednu z největších ostud města. Právě zítra tady však odstartují úpravy, které mají lokalitu přetvořit do přívětivější podoby pro pěší a cestující MHD.

To zároveň znamená omezení, jež se dotknou zejména automobilové dopravy. Už od zítřka až do 14. května bude zcela uzavřený průchod kolem nákupního centra Letmo k Masarykově i průjezd v sousedním silničním pruhu. Z něj se posléze stane pěší zóna, kam bude moct jen dopravní obsluha.

„V novém uspořádání pak půjde kolem nádraží projíždět jen ve směru od Nových sadů. Od viaduktu Křenová nebude možné odbočit k nádraží a z Nádražní se řidiči zase nedostanou do Benešovy,“ informovalo Brno o změnách, jež mají přinutit šoféry využívat okolní ulice.

Díky tomu, že ze silničního pruhu vznikne pěší zóna, se zvýší vozovka do úrovně chodníku a tramvajového ostrůvku, z nějž rovněž zmizí zábradlí. Parkovací místa podél chodníku by měla být nově pouze „rychloobrátková“.

Od poloviny května do konce června se stavební práce přesunou do druhé poloviny blíže k budově nádraží. Tam silnice zůstane v režimu jako dnes, i kvůli autobusovému terminálu naproti hotelu Grand.

Nicméně vedení Brna v minulosti slíbilo, že zábradlí na tramvajovém ostrůvku částečně přeruší a směrem k budově hlavního nádraží vytvoří, respektive obnoví místo pro přecházení.