Na dálnici D1 u Všechrom nedaleko Prahy odstartovaly v neděli odpoledne práce na rekonstrukci vozovky mezi 16. a 21. kilometrem. Navážou na instalaci dopravních opatření, která začala v pátek. V první etapě, jež potrvá do 17. března, se bude pracovat v okolí dálničního mostu mezi kilometry 15,7 až 17,4.

Ilustrační snímek

Dálnice bude průjezdná v režimu tři plus tři jízdní pruhy. V místě prací se rychlost sníží na 80 kilometrů za hodinu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Stavbaři se na D1 mezi Všechromy a Mirošovicemi vracejí po podzimních přípravách a zimní přestávce. Rozsáhlá rekonstrukce je plánovaná na celou letošní stavební sezonu, konec oprav se předpokládá v listopadu. Úsek poblíž Prahy je extrémně zatížený, denně po něm projede až 70 tisíc vozidel. V dopravních špičkách proto nelze vyloučit kolony.

Součástí rekonstrukce bude oprava dálničních mostů, odvodnění, nezpevněných krajnic, protihlukových stěn či svodidel. Plánována je také stavba protihlukové stěny u Kunic.

Výměna veřejného osvětlení u mimoúrovňové křižovatky Mirošovice si od poloviny května do začátku června vyžádá úplné uzavření sjezdové větvě ve směru z Brna na Benešov. Řidiči budou muset využívat okolní sjezdy, a to exit 29 Chocerady nebo exit 15 Všechromy.

Na závěr prací bude vozovka vybavena meteorologickými čidly, dělníci také vymění kamery pro dohled nad provozem a instalují nové vodorovné a svislé dopravní značení. Náklady na opravu úseku činí 388 milionů korun bez daně.

Na D1 jsou plánovány i další opravy. Předloni na podzim přitom po devíti letech skončila kompletní rekonstrukce 160 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna, která byla doprovázená řadou velkých omezení. Ostatní opravy jsou plánovány mimo tento úsek.